12 December 2010

* HOLIDAY :)

heyy guys , na sharing cikit story nan korang about aku n family uncle aku g holiday kt genting 9/12-11/12 ..... mcm2 peristiwa ad , HAHA

sampai jee S****A RESORT , letak brg2 semua kt dlm bilik , check2 bilik semuaa . tengok2 iron takde dekat resort tuh , ak pon da risau , cmne na pakai baju if tak berGOSOK ! tanye punye tanye , tetap takde iron jgk dkt resort tuh , but luckily aku ad bwk singlet yg ta payah bergosok . then pakai nan sweater :)

then esok tuh , g jln2 n naik cabel car tok smpai ke puncak genting tuh , kazen aku gayat meyhh , takod dia . aku ckp , ehh arin , rileks lhaa , tapaya pndg bwh . HAHA . aku cool jee , hehe :)

then smpai kt puncak tuh , ramai gilaa org cina , melayu ciput-ciput jee kt situ , then nmpk maskot elephant tuh , gilaa babi lha chomel dia , babi pon tak sechomel dia kau taww , HAHA XD .
engat na snap nan dia tapi ta sempat cuz dea da berambos dari situ , dia na g tmpt laen pulak .
 hurrmm , kecewa aku :(  tapelaa , tgok muke kau yg chomel tuh pon da cukop :))

then kitorg semua g kt kapal yg mcm buaian tuh kan kan kan , then aku terperasan ade kaple ni berbalas2 KISS pulak , HAHA . aku tengok jee gelagat diorang cuz aku beratur belakang diorg . si lelaki kiss gurl ni , then gurl tuh kiss laki tuh balek . aku dlm hati berkate , org na g maen game , bukan maen kiss . HAHA . then bila turn diorg naek ship tuh , aku tengok akak tuh sandar kan kepale kt bahu hubby dia , then berpegang tangan . sweet jee aku tengok diorang , kaka tuh pon manis jee muka dia .
then bila turn diorang da habes , kaple ni pndg aku then senyum , aku pon senyum jee balek cuz maybee dorg da perasan yg aku asik tenong dia jee . HAHA XD 
 then aku smbung balek maen game kt genting tuh , BEST ! :D

then kitorang da keletihan and saket kaki , kitorang balek naek cabel car then naek kete . aunty aku singgah beli mknn dekat kedai yg berhampiran .
 then otw na balek kt resort tuh , nampak bnyk gila kelawar dekat bangunan resort tuh , aku semuaa da risau .
 aunty aku tanye , "korang semua da tutop tingkap tak ? takod apa2 bende masok nanti"
then kitorang pon jwb , "dah dah . kitorg times na keluar tadi da tutop"
 then masing2 semua da lapar and penad . so kitorg mandi bergilir2 dekat toilet tingkat atas , sebelah dgn bilik kitorang . after da mandi , aku , arin nan kaka turon bawah cuz na mkn .
 baru jee na dudok . daddy tanye :

DADDY : dgr tak bunyik air tuh ?
AUNTY : ah2 , aunty pon dgr . sape ta tutop air kt toilet atas ?
AKU : adek yg last , tapi adek da tutop da , tade nmpk pon air terbuka .
DADDY : (teros g toilet atas na tengok then turon balek)

*kitorang langsong ta tanye cuz da lapar n penad sangat , HAHA . cerita about air tuh senyap n tergantung cmtuh jee .....

then besok tuh na check out , aunty aku pergi turon na pulangkan kunci bilik tuh . blablabla semua . after 15 minit , aunty aku masok kete then cerita .
 "org cina yg naek kete estima tadi mintak tukar bilik sebab dia ckp bilik dia berhantu,,org yg keje kt situ kate bilik semua da penoh , tapi cina tuh tetap na tuka jgk , cuz dia da pena duduk bilik tuh ."
kitorang semua terkejot , ta pena jadi camni -___-
then uncle aku bukak cerita ,
 dia kate "malam tadi uncle ade dgr bunyik loceng tgh2 mlm , tapi uncle ta bukak pintu . takod jadi apa2 . yelhaa . mane ade tgh2 mlm org na dtg , housekeeping pon tapena nmpk"
then kaka aku pon ckp , "ah2 , qila pon dgr mlm tadie , dgr bunyik loceng then senyap camtuh jee......"
then masing2 da berpandangan antara satu sama laen =_=''
then uncle n aunty aku kate , naseb lhaa uncle bukak cerita times otw na balek , kalau cerita times tuh jgk , komfom korg ta dapat tido .

-OHMYGOD ! naseb baek mende alah tuh kacau cmtuh jee , kalau dia buad kitorang semuaa nmpk dia mcm mne ? ! n naseb baek jgk times aku na tido , aku baca ayat kursi sampai aku terlelap sendiri . ALHAMDULLILLAH :)

-sorey yarh guys cuz ta beritahu nama resort tuh :) nak korg rasa sendiri , hehe :)
 ini clue dia :

 *resort dekat lereng bukit
 *berwarne putih
 *bangunan dia nmpk mcm lama siket
 *takde lift (kitorang tingkat paling ats taw ! saket haty aku tade lift)
 *resort ni bukan dkt puncak genting , dia dekat sebelah highway after tempat rehat genting sempah

- carik and try okeyy , HAHA :D